søndag den 29. august 2010

Kagemand også kendt som Kæmpens madpakke

Brød:
 
50 gr gær
12 spsk lunkent vand
6 dl mini mælk
12 tsk  (strøget)sukker (kan sagtens skæres ned)
½ tsk salt (jeg bruger havsalt)
110 gr flydende becel
1- 1.2 kg mel
 
  • opløs gæren med vandet og sukker
  • tilsæt mælk og margarine samt salt
  • put melet i lidt af gangen indtil dejen hænger sammen
  • ælt dejen indtil den slipper.
  • hæv et lunt sted ca 30 min.
  • rul dejen ud - den må ikke være for tynd men heller ikke for tyg
  • put den i en bradepande beklædt med bagepapir
  • pensel med let hånd med vand
  • bag den ca 20 min ved 200 grader - til den er gylden
  • kan sagtens bages dagen i forvejen
  • er fryse egnet
Pynt/pålæg:
 
  • smør den let med smør eller miracle vip eller hvad du nu vil smøre en frokost bolle med
  • put så din ønskede salat på (jeg har på billedet valgt iceberg og revet gulerødder)
  • nu ligger du så dit udvalgte pålæg på i striber ( her er der valgt leverpostej, frikadellepølse, kødpølse, røget medister, 2 slags spegepølse og hamburgerryg)
  • så er det tid til dekorere - kun fantasien sætter grænser (jeg brugte ristede bacon tern, snackpeber og agurk.
GOD FORNØJELSE
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar